Bilgisayarımı Temizliyorum: merak edenlere söyleyeyim; bilgisayarımda ve maillerimde biriken şeyleri şuraya koyayım da sileyim istedim. Bunlar onlar işte.

28 Mart 2012 Çarşamba

NEDEN Mİ ANNEMİ SEVİYORUM?

on  with No comments 
In  

Akşam annemle babam televizyon seyrediyorlardı. Annem, 'Geç
oldu,'dedi, 'zaten yorgunum, ben yatıyorum.' Annem kalktı, mutfağa gitti.
Çerez-meyve tabaklarını çalkaladı kaldırdı. Sabaha hazır olsun diye
çaydanlığı doldurdu, demliğe çay koydu. Şekerliğe baktı, dibinde az
kalmış, üstüne ekledi. Kahvaltı için buzluktan ekmek çıkardı, akşam yemeği
için çözülsün diye de eti aşağıya koydu. Kahvaltı masasını hazırlamak için
masanın üstündekileri topladı. Telefonu şarja koydu, telefon defterini
kapatıp yerine koydu. Sonra çamaşır makinesinden ıslak çamaşırları çıkarıp
astı ve makineyi tekrar doldurdu. Banyodaki çöp sepetini boşalttı. Islak
bir havluyu kurusun diye duş perdesinin borusuna astı. Bir gömlek ütüledi,
kopuk düğmesini dikti. Çiçekleri suladı. Esneyerek gerindi ve yatak
odasının yolunu tuttu. Çalışma masasının yanından geçerken durdu,
öğretmene tezkere yazdı, okul gezisi için para sayıp ayırdı, eğildi,
sandalyenin altına girmiş ders kitabını aldı, masanın üstüne koydu. Kek
tarifleri defterini çıkardı, arkadaşına söz verdiği tarifi bir kağıda
yazdı, çantasına koydu. Bakkaldan alınacakları not etti, notu da çantasına
koydu. Sonra gitti, 3'ü 1 arada temizleme losyonuyla yüzünü yıkadı,
dişlerini fırçaladı. Gece kremini ve kırışık önleyici nemlendiricisini
sürdü. Tırnaklarına baktı, törpüledi. İçeriden 'sen yatmaya gitmemiş
mıydın' diye seslenen babama 'şimdi gidiyorum' deyip köpeğin su kabını
doldurdu. Kapıları pencereleri kontrol etti, holdeki lambayı yaktı.
Kardeşimin odasına gitti, oğlan uyumuş, lambasını söndürdü, bilgisayarını
kapattı, gömleğini astı, yerdeki kirli çorapları toplayıp sepete attı.
Bana geldi,'haydi yat artık, biraz da yarın çalışırsın,' dedi. Kendi
odasına gitti, saati kurdu, ertesi gün giyeceklerini hazırladı. 6 maddelik
acil işler listesine 3 madde daha ekledi. Kendi kendine iyi geceler
diledi, hayallerinin gerçekleştiğini gözünün önüne getirdi. İşte o sırada
babam televizyonu kapattı, ortaya öylece bir 'ben yatıyorum' dedi ve gitti
yattı. Sizce bu işte bir gariplik yok mu? Kadınların neden daha uzun
yaşadığını merak etmiyor musunuz? ÇÜNKÜ BİZİM YAPIMIZ UZUN ÇEKİŞLİ (ve
işimizi bitirmeden öyle çabuk çabuk ölemeyiz)!
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder