Bilgisayarımı Temizliyorum: merak edenlere söyleyeyim; bilgisayarımda ve maillerimde biriken şeyleri şuraya koyayım da sileyim istedim. Bunlar onlar işte.

27 Mayıs 2012 Pazar

haykırış...

on  with No comments 
In  
ırak savasını yasayan bir cocugun haykırısları basralı Ömer bu mektubu binbası Franks a yazıyor acılarını anlatmak bi cocuk gözüyle olaları daha ii kavratmak amacıyla şiirleşmiş veriyon; 


Ben Basralı Ömer.. 
Belki haberin yoktur diye yazoyırum Franks ; 
Önce demokrasi yagdı göklerden 
Sonra özgürlük gecti üstümüzden 
Palet, palet.. 
Ve insan hakları namlularından 
Yüzü maskeli adamların 
Saniyede bilmem kac bin adet.. 
Demokrasi bizim eve de isabet etti 
Bir gün sonra anladım ayaklarımın koptugunu… 
Babamın vücudunda 
Tam 18 adet 
İnsan hakları saymıslar. 
Annem zaten yoktu.. 
Ben dogarken 
İlac yoklugundan ölmüş. 
Ambargo falan dediler ya 
Anlamadım, cocuk aklı işte 
Sen daha iyi bilirsin… 
Sizde de barış böyle midir Franks? 
İnsan hakları, cocukları yetim 
Ve ayaksız bırakır mı orda da? 
Ya demokrasi? 
Güpegündüz pazara düşer mi? 
Ve zenginlik.. 
İnsanları korkudan uykusuz bırakır mı? 
Ve kuşlar gökyüzünü terk eder mi orda da? 
Babamla söledigim son dua dilimde, 
Ayaklarım hastanede 
Ve giymeye kıyamadıgım ayakkabılar 
Elimde kaldı… 
Cocugun var mı Franks? 
Al…cocuguna götür onları 
Bir işe yarasın. 
Kim bilir belki baktıkca, 
Belki beni hatırlarsın 
Bu nasıl demokrasi Franks? 
Düştügü yeri yaktı 
Merhamet hür dünyaya 
Bu kadar mı Irak'tı?
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder