Bilgisayarımı Temizliyorum: merak edenlere söyleyeyim; bilgisayarımda ve maillerimde biriken şeyleri şuraya koyayım da sileyim istedim. Bunlar onlar işte.

27 Nisan 2012 Cuma

Bedava dagitilan su almaz misiniz?

on  with No comments 
In ,  
Gece eve donerken su almak uzere markete ugradim, Görevliye soyle sordum: "1,5 lt. su var mi? Ama Turkuaz Disinda lutfen" Turkuaz ciktigindan beri bu sekilde su aliyordum artik. Para verip kötü su icmeye hic niyetim yok! Marketteki adamin dediklerini aynen aktariyorum:

"Abi, ben o sudan satmiyorum. inan ki gelen musterilerden onda dokuzu senin soyledigin seyi soyluyor" Peki, neden halen satiyorlar?" diye sordum. Abi, Turkuaz suyu, marketlere bedava veriliyor, satarsan kâra geciyorsun, satmazsan oylece duruyor. Ama ben satmiyorum, cunku alan yok. Ayrica CocaCola satanin Turkuaz da satma zorunlulugu var, hatta baska su sattirmamaya calisiyorlar."
Uzun soze gerek yok; hic kimse almazsa, hic kimseye satamazlar...

Lutfen okuyun, okutun!

Bir seye dikkatinizi cekmek istiyorum. Turkiye'de bazi siseli icme suları dogal kaynak suyu degil. Dogal kaynak sularinda devlete para odemeniz gerekiyor, arti bu tesislerin yatirim maliyeti cok yuksek. Dolayisiyla CocaCola ne yapti, kaynak suyu arastirmalarinin maliyetlerini cok yuksek buldugu icin Bursa/Kestel ovasindaki CocaCola fabrikasinda derin kuyu pompalariyla ovanin suyunu cekerek bunu da termostan gecirip filtre ederek hem CocaCola mesrubatini hem de Turkuaz'i siselemeye basladi. Turkuaz'in etiketinin ust ve altindaki Kahverengi seritlere dikkat edin: "Sofra Icecegi" yazar. Devlet, CocaCola'nin uyanikligini kanuna uydurmak ve uyanikliga yapilacak itirazlari bertaraf etmek icin boyle bir kural cikardi! Binlerce donumluk tarim arazisinin bulundugu ve CocaCola haric hicbir isletmeye "derin kuyu pompasi" cakma izni verilmeyen Kestel ovasinda, yeraltindan cekilen su, filtre edilip daha sonra icine bazi mineraller katildiktan sonra Turkiye'nin en ucra kasabalarina bile satiliyor ve likir likir iciliyor. Bazi yazlik kasaba ve koylerde neredeyse Turkuaz harici icme suyu bulamazsiniz cunku dagitim agi cok guclu. Bayilere baski bile oldugu yolunda duyumlar aldim. Turkuaz icmeye devam edecekseniz, unutmayin, yapay bir su iciyorsunuz. Duyarli bir vatandas olarak konuya dikkatinizi cekerim. Her tarafi dogal kaynak sulariyla dolu memlekette, millete kuyu suyunu zorla ve de ustune para alarak iciriyorlar.

Icmeyin arkadaslar!!


Yrd.Doc. Dr. Cemalettin CAMCI
Firat Universitesi Genel Cerrahi
Elazig-Turkiye
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder